Skip to content

‘Na 300 Rondjes koken is het tijd voor de next step’

Een start-up heeft behoefte aan naamsbekendheid bij de doelgroep, ook als het om een sociaal bedrijf gaat zonder winstoogmerk. Hoe doet Charlotte de Smeth Gerner dat met haar Rondje Koken? 
IMG_4130

Een start-up heeft behoefte aan naamsbekendheid bij de doelgroep, ook als het om een sociaal bedrijf gaat zonder winstoogmerk. Hoe doet Charlotte de Smeth Gerner dat met haar Rondje Koken? 

Kun je iets vertellen over Rondje Koken? Ik ben iets meer dan een jaar geleden begonnen met Rondje Koken. Met Rondje Koken krijgt iemand die wat hulp goed kan gebruiken elke dag een vers bereide maaltijd, met liefde gemaakt én op de stoep gezet door vrienden, buren en familie. 

Hoe ben je hiermee begonnen? Het idee ontstond na de iets lastigere start van mijn dochter bij haar geboorte. Veel lieve familie en vrienden leefden met ons mee en hebben ons veel geholpen en hulp aangeboden. Maar soms was het ook best lastig om hulp te vragen. Stiekem dacht ik dan, wat zou het toch heerlijk zijn om een zelfgemaakt gerecht te krijgen zonder het hele verhaal weer te moeten vertellen. En ook andersom, niet iedereen wist goed hoe ze konden helpen.

Het is iets van jouzelf, maar je hebt vooralsnog geen winstoogmerk. Hoe zie je dit nog groter worden als er weinig binnenkomt om weer te investeren in groei? Dat is iets waar ik op dit moment naar aan het kijken ben. Ik krijg veel enthousiaste reacties en het concept slaat zeker aan bij mensen. Er zijn nu bijna 300 Rondjes Koken opgezet. Zo gaaf! Maar het is nu wel tijd voor de next step en daarvoor moet ik wel investeren en zorgen dat iedereen weet dat dit platform bestaat en het ook gaat gebruiken. 

Heb je altijd willen ondernemen? Ik heb er wel vaak over gedacht en merkte dat het wel even een stap was om er mee te beginnen. Naast een gewone baan en 3 kleine kinderen is het soms lastig tijd vinden. Maar ik vind het super leuk om aan te werken en doe dit ook met heel veel plezier. 

In hoeverre was het voor jou een uitgemaakte zaak dat je iets sociaals zou gaan doen? Ik was eigenlijk altijd alleen bezig met dit idee. Het leek mij zo geweldig als mensen meer hulp zouden accepteren want daar zit toch altijd een dingetje. Je kan het wel zelf als het moet, maar mensen vinden het ook heel fijn om iemand te helpen.

Wat zijn je ambities om de korte en lange termijn? Op korte termijn wil ik dit jaar zeker nog naar de 500 Rondjes Koken. En verder werken om het in heel Nederland bekend te maken.

Hoe verwacht je deze te realiseren? Komende tijd zal ik werken aan mijn PR plan, dus kom je het zeker meer tegen!

Wat is de rol van marketing en communicatie? Hoe pak je dit aan? De rol van marketing en communicatie is essentieel. Alleen als mensen ervan weten kan het meer en meer gebruikt worden. Gelukkig zit hier ook mijn achtergrond. Ik ben geweldig gestart en heb al op Linda Nieuws gestaan, op Ad.nl en een stukje in de Happinez. En daarnaast nog wat lokale media.

Wie is jouw voorbeeld als het gaat om (duurzaam) ondernemerschap? Ik raak geïnspireerd door de kleine duurzame startups in de FMCG. Ik werk zelf in deze sector en vind het erg gaaf als er nieuwe merken opkomen en het ze ook lukt om steeds groter te worden. Zoals bijvoorbeeld Bites We Love.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Auteur: Rob Roelofs

  • Rob Roelofs

LEES OOK DEZE ARTIKELEN

5 tips om Sales en Marketing op elkaar af te stemmen

Sales en marketing. Ze kunnen niet zonder elkaar. Maar in praktijk blijkt het altijd erg lastig om ze op dezelfde lijn te krijgen. Dat bleek ook in het boek ‘Marketing

Alleen duurzaam ondernemen heeft toekomst: van ondernemer naar succesvol impactondernemer

Duurzaam ondernemen is hot. Maar voor ondernemers die echt een verschil maken, is het allang geen strategische keuze meer maar simpelweg iets dat móet. Niet alleen omdat ze het beste

Duurzame marketing: meer dan alleen groen doen

Marketing is een eeuwenoud begrip dat bekend staat om zijn 4 P’s; product, people, place en promotion. Dit traditionele proces valt vaak niet meer te rijmen met de behoeften van