Skip to content

Next level marketing gaat BoxBites nóg succesvoller maken

Geen artikel meer missen?

Meld je aan voor onze updates en ontvang iedere week de laatste artikelen via e-mail. Meld je aan

Het e-commercebedrijf BoxBites, dat gezonde snacks verpakt als brievenbuspakketjes, bouwde de afgelopen jaren aan naamsbekendheid met onder meer influencermarketing, onderzoeken en acties op social media. Nu is het tijd om de volgende stap te zetten, door de eigen online marketing naar een hoger plan te brengen.

De afgelopen periode was voor het in Deventer gevestigde bedrijf hectisch. Maar in tegenstelling tot veel bedrijven die de vraag naar hun producten en diensten zagen afnemen als gevolg van de coronacrisis, verveelvoudigde de verkoop van BoxBites-boxjes. “De grootste omzetstijging zit in de B2B-markt”, vertelt operationeel manager Lynn Diamant. “Werkgevers willen hun medewerkers, die vaak vanuit huis werken, namelijk een steuntje in de rug geven in deze moeilijke periode. Veel van hen voegen ook een persoonlijk kaartje toe.”

Boxbites is coronabestendig

De groeispurt komt op een moment dat BoxBites zelf juist flink aan de weg timmert. De afgelopen jaren maakte zij naam met onder meer unboxing-video’s met food bloggers en vloggers. Naast influencermarketing zette BoxBites in samenwerking met het Amsterdamse mediabureau Mediatic ook in op PR- en contentmarketing, door media gericht te benaderen met eigen onderzoeken rondom thema’s zoals gezonde voeding. Met een zorgvuldig opgebouwd imago rondom duurzaamheid en gezond eten is een merk ontstaan dat zeer ‘coronabestendig’ blijkt te zijn. Iets wat het BoxBites-team verder weet te versterken door acties op social media.

“Op Facebook en Instagram vragen wij onze volgers bijvoorbeeld wie zij in deze coronatijd een gezonde snackbox gunnen”, zegt Diamant. “Dat slaat aan; er komen allerlei bijzondere verhalen naar boven. En deze berichten worden veel gedeeld.” Ondertussen heeft ook de website een opfrisbeurt gekregen en is de online betaalmodule verbeterd, met nieuwe betaalmogelijkheden via Mollie en SlimPay. Het maakt deel uit van een plan om de online marketing naar een hoger plan te brengen, waarvoor een samenwerking is aangegaan met het Rotterdamse online marketing bureau Pixelfarm.

“Er zitten absoluut nog grote dingen aan te komen dit jaar”

Continu verbeteren

Het is het volgende hoofdstuk van een bedrijf dat toch al een bijzondere geschiedenis kent. BoxBites ontstond ooit door een crowdfundingcampagne, opgezet door twee studenten van de Wageningen Universiteit. Na een overname in 2016 maakt het bedrijf onder het huidige management een professionaliseringsslag door. Iets wat volgens Diamant een doorlopend proces is. “Om echt op het volgende niveau te komen, trekken we steeds meer specialisten aan op verschillende disciplines. Niet alleen in marketing en PR, maar we kijken ook naar het verbeteren van inkoop, verkoop en HR.” Het jaar 2020, het meest succesvolle in het bestaan van het bedrijf tot nu toe, lijkt al niet meer stuk te kunnen. “En we zijn pas halverwege. Er zitten absoluut nog grote dingen aan te komen dit jaar.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Auteur: Koos Plegt

Koos Plegt is werkzaam als copywriter bij Mediatic. Hij heeft een journalistieke achtergrond en werkt voor verschillende on- en offline media en commerciële opdrachtgevers. Veel affiniteit met technologische (IT-)innovatie en bedrijfskundige onderwerpen.

LEES OOK DEZE OPINIES

‘Na 300 Rondjes koken is het tijd voor de next step’

Een start-up heeft behoefte aan naamsbekendheid bij de doelgroep, ook als het om een sociaal bedrijf gaat zonder winstoogmerk. Hoe doet Charlotte de Smeth Gerner dat met haar Rondje Koken? 

‘We rekenen de precieze milieu-impact per kledingstuk uit’

De kledingindustrie staat niet bekend om haar transparantie en duurzame imago. Gelukkig zijn er steeds meer ondernemers die de noodzaak van vergroening en socialer ondernemen inzien. Vincenzo Fornoni timmert met

Hoe relevant is jouw content? Leer van deze acht best practices

Misschien zet jij, net als veel andere B2B-bedrijven, momenteel flink in op contentmarketing. Je investeert in contentproductie en bent actief op social media als LinkedIn, met als doel zichtbaarder te worden voor jouw doelgroep. Doordat velen massaal content delen (en dumpen) lopen tijdlijnen van jouw prospect vol en is opvallen zo makkelijk nog niet. Wanneer content écht relevant is, kan het de eerste stap zijn richting persoonlijke relaties én nieuwe klanten. Hoe je dit voor elkaar krijgt vertel ik graag aan de hand van acht tips.