Skip to content

Drie vragen aan… Helen van Veelen, oprichtster van The Differenzz Marketing & Communicatie

Geen artikel meer missen?

Meld je aan voor onze updates en ontvang iedere week de laatste artikelen via e-mail. Meld je aan

Helen van Veelen, oprichtster van communicatiebureau The Differenzz Freelance Marketing & Communicatie, noemt zichzelf een “echt communicatiemens”. Zij denk graag mee met haar klanten over hun communicatievraagstukken. “Je moet daar niet voorzichtig in zijn, maar lef tonen en je mening, visie en expertise uitrollen.” Middels het beantwoorden van drie vragen legt Van Veelen uit hoe ze dat doet.

Helen van Veelen, oprichtster van The Diferenzz

Van Veelen zit al ruim vijftien jaar in het communicatievak. “Het houdt me in beweging!”, stelt ze. Op organische wijze rolt ze dan ook van de ene in de andere rol binnen haar vakgebied. “Ik ben ooit vanuit een secretariële baan in het communicatievak terechtgekomen. Ik heb voor meerdere communicatiebureaus gewerkt en inmiddels ben ik al zes jaar werkzaam bij Loo van Eck. Steeds vaker kreeg ik ook buiten de organisatie om communicatievraagstukken voorgeschoteld. Uiteindelijk leverde dat concrete opdrachten op en besloot ik The Differenzz op te zetten. Dat valt prima te bolwerken naast mijn baan als adviseur bij Loo van Eck. Via beide wegen krijg ik te maken met zeer interessante vraagstukken.”

1. Met welke vragen kloppen klanten bij The Differenzz aan?

“Vaak hebben ze extra handjes nodig om een bestaande marketing- en communicatieafdeling van een organisatie uit te breiden. Maar ook kleinere bedrijven komen op mijn pad, die zelf geen communicatie-expertise in huis hebben. Of een bedrijf heeft behoefte aan extra handjes én expertise binnen één project. Voor deze gevallen is The Differenzz op freelancebasis interessant. Denk bijvoorbeeld aan het opstellen en uitvoeren van een socialmediastrategie om een continue stroom van zichtbaarheid te creëren binnen een doelgroep. Maar ook het ontwikkelen van een consumentenbrochure en website. Dat doe ik vaak alleen, maar als het nodig is, schakel ik de expertise van mijn freelanceteam in.”

2. Op welk traject ben je het trotst?

“Mijn ‘freelancetrots’ is de opdracht voor Eigenhuis Keuken Groep om een inspiratiebrochure voor hun consumentendoelgroep te maken. Dit zou een geheel nieuwe brochuresoort worden voor de opdrachtgever, dus het was een mooie opdracht. Ik heb het van scratch opgepakt, beginnend met het nadenkwerk. Want hoe krijg ik alle klantwensen in een pakkend magazine? En op welke manier prikkel ik de consument bij het zien, doorbladeren en lezen van het magazine zodanig dat ze in een Eigenhuis Keukens-showroom naar binnen stappen? Welke tone-of-voice gebruik ik? Welke verkoopelementen verwerk ik in het magazine en welke juist niet? Deze eerste fase was een bewerkelijk proces, maar het is zo belangrijk om antwoorden te hebben op dit soort basisvragen vóór je aan de slag gaat. Hierdoor kwam het inspiratiemagazine tot leven met de juiste sfeer, content en een call-to-action die echt inspeelt op de emotie van de consument. Ik ben ontzettend trots op het eindresultaat. En nog fijner is het dat mijn klant, Eigenhuis Keukens, ook erg enthousiast is over het magazine!”

3. Wat maakt jouw werkwijze uniek?

“Simpel: Helen maakt The Differenzz uniek! Mijn persoonlijkheid, in combinatie met mijn vakkennis en ruime ervaring, is prettig voor klanten. Ik durf de discussie aan te gaan om het gewenste doel te bereiken. De combinatie van lef, knowhow, mijn mentaliteit, snel leveren, goed communiceren en mijn creatieve brein maken mijn aanpak succesvol.

Verder vind ik het belangrijk om krachten te bundelen en van elkaar te leren. Ik kan veel, maar niet alles. Daarom werk ik veel met mijn eigen freelanceteam, zoals ik het noem. Onze neuzen staan allemaal dezelfde kant op. Dat werkt snel, makkelijk en duidelijk! Zo kan ik dus ieder marketing- en communicatievraagstuk oppakken en het vooraf bepaalde doel behalen.

Wat veel bedrijven tot slot interessant vinden, is dat ik met pakketten werk. Kijk je naar mijn ‘Social Media Pakketten’, dan zijn deze beschikbaar in de maten S t/m L. Een klant kan dus altijd een pakket kiezen dat bij zijn of haar behoefte past. Is dat alleen een stukje strategiebepaling en socialmediakalender? Of moet ik ook de volledige uitvoering oppakken met de juiste call-to-action, conversie en resultaten? Voor elke klantvraag is er een passend, budgettair pakket.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Auteur: Mandy Kraakman

Mandy kwam na het afronden van de master Taal en communicatie na enige omzwervingen in Azië en Amerika terecht in haar huidige functie als contentmarketeer en copywriter. Deze reislustige schrijfster heeft dan ook niet voor niets gekozen voor het specialisme Travel. Ook schrijft ze met even veel enthousiasme over Employer Branding en Contentmarketing.

Mandy Kraakman

LEES OOK DEZE OPINIES

Rob van den Dool

Rob van den Dool (Yumeko): “Alleen samen kunnen we de vervuilende katoenindustrie verduurzamen”

Rob van den Dool is founder en CEO van Yumeko. Met de missie ‘change the world (of) sleeping’ wil hij de slaapmarkt veranderen. Dat doet Van den Dool door een
Frank Valies (links) en Ruben van der Meer (rechts)

HUATV: van contentmarketeer naar branded content bureau

HUATV produceert unieke en ludieke (branded) content voor merken en adverteerders. Ook produceren ze in samenwerking met partners (korte) films en series voor TV en VOD platformen. Voor zichzelf maken

Qwic: van e-bike tot doordachte socialmediacampagne

De steden autovrij maken: dat is de duurzame gedachte achter het elektrische fietsenmerk Qwic. Met verschillende soorten e-bikes wil het van oorsprong Delftse merk mensen aanzetten om voor korte afstanden