Contentmarketing bedrijven is een ideale manier om je sales te verbeteren en je autoriteit te claimen op een onafhankelijke manier. Door een eigen contentplatform te creëren en verschillende experts aan het woord te laten en cases te bespreken, kan je deze onafhankelijkheid garanderen.
Wat is een contentplatform?
Een contentplatform is een centrale, online pagina waarop verschillende soorten content worden gedeeld. Vaak staat een specifiek thema centraal op een contentplatform. Het platform staat los van de site van een organisatie, maar kan wel gehost worden door die organisatie. Het is een perfecte manier om betekenis toe te geven aan thema’s. Dit draagt weer bij aan de vindbaarheid op Google. Daarnaast zitten bezoekers vaak met een reden op het platform. Zij zoeken specifieke informatie over een bepaald onderwerp. Als het goed is vinden ze dit op jouw contentplatform.
Autoriteit claimen met een contentplatform
Als organisatie wil je als autoriteit worden gezien in de sector waarin je actief bent. Dit kan je op verschillende manieren invullen. Ben je de snelste? Ben je kwalitatief de beste? Heb je de beste service? Laat zien dat je met experts uit de industrie in contact staat. Hier kan je verhalen over maken, zowel tekstueel als audiovisueel. Daarmee toon je aan een belangrijke positie te hebben in jouw markt. Laat daarbij niet alleen je partners aan het woord, maar ook je concurrenten. Daarmee laat je zien de klant te willen voorzien van de beste informatie.
Verbeter je sales
Een contentplatform biedt de mogelijkheid om verhalen te maken en te delen over verschillende onderwerpen uit de industrie. Om tot een verhaal te komen kan je in gesprek gaan met klanten en concurrenten, maar ook met prospects. Het is een ideale manier om middels een interview erachter te komen waar de behoefte ligt van een partij. Hier kan je vervolgens op inspelen door passende diensten aan te bieden. Hiermee sla je mogelijk twee vliegen in één klap: nieuwe, interessante content én een nieuwe, warme lead.