Skip to content

Geloof en liefdesrelaties centraal in geïntegreerde marketingcampagne

ProLife logo

De christelijke zorgverzekeraar Pro Life, onderdeel van verzekeraar Zilveren Kruis, heeft campagne gevoerd over het belang van duurzame relaties. Met deze campagne willen zij laten zien dat christelijke zorg nog steeds relevant is. Waarom stellen zij relatieproblemen centraal? Omdat ze geloven in het bouwen aan een sterke relatie. Jos Leijenhorst, directeur bij Pro Life, en Nicole Bolweg, adviseur marketing communicatie, vertellen wat de achterliggende gedachte van de geïntegreerde marketingcampagne is en hoe zij deze in praktijk brachten. 

“Het geloof is betekenisvol voor mij. Het is iets moois”, start Leijenhorst. “Ik denk niet in goed en fout, niet in zwart of wit. Ons streven is om de wereld een stukje mooier te maken en dat proberen wij met deze campagne te doen. Liefde en het samen goed hebben vormen een fundament voor ons leven. Relatieproblemen komen helaas veelvuldig voor. Maar laten we dit niet gewoon gaan vinden! Met de opzet van deze campagne willen wij niet belerend naar mensen wijzen, maar ze handvatten geven om met elkaar in gesprek te gaan.”  

Vragen aanreiken

Met het aanpakken van relatieproblemen wil Pro Life een aanvullende, positieve associatie creëren omtrent haar merk. Hiermee hopen zij mensen te binden die zich herkennen in de waarden waar Pro Life voor staat. Leijenhorst: “Wij reiken mensen relatiekaarten aan met vragen die ze aan elkaar kunnen stellen. Het zijn 52 kaartjes, die handvatten geven voor een gesprek. Mensen gaan uit elkaar vanwege irreële verwachtingen. Om die verwachtingen makkelijker bespreekbaar te maken, hebben wij deze kaarten ontwikkeld. Daar staan vragen op als: ‘Welke keuzes maak jij om mij trouw te blijven?’ Praat met elkaar en werk zo aan je relatie!” Pro Life organiseert ook avonden waarop men op een open manier over relaties kan komen praten. 

Kaarten om relaties te onderhouden

Geïntegreerde marketingcampagne

Wanneer geloof ter sprake komt, zullen mensen snel denken aan ouderwetse praktijken, maar niets is minder waar. Een geïntegreerde campagne werd opgezet, met een combinatie van onder meer radio, kranten, persberichten en events in de vorm van relatieavonden. “Tekstueel hebben we content verspreid via ons contentplatform, onze socials en via de media”, stelt Bolweg. “Via een bijlage in het Reformatorisch Dagblad vertelden we verhalen omtrent openheid binnen relaties en boden we de lezers handvatten. Ook maakten we een podcast-serie, waarbij we steeds een nieuw thema centraal stelden.” 

Eén van die thema’s is dat mensen niet uit elkaar gaan omdat ze niet meer van elkaar houden, maar omdat ze zijn moegestreden. “Het kost ze dan te veel moeite. Maar als ze eerder met elkaar praten en zo problemen inzichtelijk krijgen, is het beëindigen van de relatie vaak helemaal niet nodig”, aldus Bolweg. Een sterke relatie heeft daarnaast een positieve invloed op de persoonlijke gezondheid. “Dat onderschatten we soms. Met deze geïntegreerde marketingcampagne willen we mensen dus niet alleen gelukkiger maar ook gezonder maken.” 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Auteur: Bram Zeldenrijk

Bram Zeldenrijk werkt als Business Development Manager bij Mediatic. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond, met een masteropleiding richting IT en innovatie aan de VU.

LEES OOK DEZE ARTIKELEN

5 tips om Sales en Marketing op elkaar af te stemmen

Sales en marketing. Ze kunnen niet zonder elkaar. Maar in praktijk blijkt het altijd erg lastig om ze op dezelfde lijn te krijgen. Dat bleek ook in het boek ‘Marketing

Alleen duurzaam ondernemen heeft toekomst: van ondernemer naar succesvol impactondernemer

Duurzaam ondernemen is hot. Maar voor ondernemers die echt een verschil maken, is het allang geen strategische keuze meer maar simpelweg iets dat móet. Niet alleen omdat ze het beste

Duurzame marketing: meer dan alleen groen doen

Marketing is een eeuwenoud begrip dat bekend staat om zijn 4 P’s; product, people, place en promotion. Dit traditionele proces valt vaak niet meer te rijmen met de behoeften van