Als bedrijf moet je online aanwezig zijn, dat is al bekend. Maar hoe maak je het verschil? Wij vroegen het aan Stephan de Graaf, eigenaar van online marketingbureau Pixelfarm.
1) Waarom komen/blijven klanten bij Pixelfarm? Welke unieke diensten leveren jullie?
Pixelfarm ontzorgt bedrijven op het gebied van (online) marketing. Dit doen we door strategie, data, techniek en design / creativiteit te combineren. Bedrijven hebben vaak een zichtbaarheids- of vindbaarheidsprobleem of een combinatie van beide uitdagingen. Content speelt een belangrijke rol in beide gevallen. Als full service marketingbureau proberen we zo snel mogelijk de essentie eruit te filteren en een omni-strategie op te zetten. Door in te zetten op bewezen tactieken en daarnaast een deel op maat, kunnen we enorm succesvol zijn.
2) Wat is een case geweest waarin jullie je wisten te onderscheiden?
Ik denk dat we niet één case hebben die er per se uitspringt. We behalen in 97% van onze cases de doelstellingen met soms uitschieters waarbij de bottom line binnen een jaar met 100% groeit. Dat vind ik al onderscheidend genoeg. Daarnaast hebben we veel bedrijven die bij één, twee of drie andere marketingbureaus niet hebben gevonden wat ze zochten. Ik vind het dan altijd gaaf dat door resultaten te boeken en een goede samenwerking op poten te zetten we die bedrijven toch kunnen overtuigen van de kracht van marketing.
3) Welke gouden tip heb je voor (content)marketeers? Waarom?
Zorg dat je een merkpersoonlijkheid creëert, je niche volledig claimt en investeer in je content! Online heb je extreem weinig tijd om de aandacht te vangen, je concurreert niet alleen met andere bedrijven maar ook met merken. Dan moet je van goede huize komen om ervoor te zorgen dat je publiek met je content interacteert, laat staan dat ze fan worden. Dat vereist écht focus en aandacht. Uiteraard helpt het ook als je je content op een leuke/inspirerende manier brengt.