Drie vragen aan… Stephan de Graaf, eigenaar Pixelfarm

Logo Pixelfarm

Als bedrijf moet je online aanwezig zijn, dat is al bekend. Maar hoe maak je het verschil? Wij vroegen het aan Stephan de Graaf, eigenaar van online marketingbureau Pixelfarm.

1)   Waarom komen/blijven klanten bij Pixelfarm? Welke unieke diensten leveren jullie?

Pixelfarm ontzorgt bedrijven op het gebied van (online) marketing. Dit doen we door strategie, data, techniek en design / creativiteit te combineren. Bedrijven hebben vaak een zichtbaarheids- of vindbaarheidsprobleem of een combinatie van beide uitdagingen. Content speelt een belangrijke rol in beide gevallen. Als full service marketingbureau proberen we zo snel mogelijk de essentie eruit te filteren en een omni-strategie op te zetten. Door in te zetten op bewezen tactieken en daarnaast een deel op maat, kunnen we enorm succesvol zijn.

2)   Wat is een case geweest waarin jullie je wisten te onderscheiden?

Ik denk dat we niet één case hebben die er per se uitspringt. We behalen in 97% van onze cases de doelstellingen met soms uitschieters waarbij de bottom line binnen een jaar met 100% groeit. Dat vind ik al onderscheidend genoeg. Daarnaast hebben we veel bedrijven die bij één, twee of drie andere marketingbureaus niet hebben gevonden wat ze zochten. Ik vind het dan altijd gaaf dat door resultaten te boeken en een goede samenwerking op poten te zetten we die bedrijven toch kunnen overtuigen van de kracht van marketing.

3)   Welke gouden tip heb je voor (content)marketeers? Waarom?

Zorg dat je een merkpersoonlijkheid creëert, je niche volledig claimt en investeer in je content! Online heb je extreem weinig tijd om de aandacht te vangen, je concurreert niet alleen met andere bedrijven maar ook met merken. Dan moet je van goede huize komen om ervoor te zorgen dat je publiek met je content interacteert, laat staan dat ze fan worden. Dat vereist écht focus en aandacht. Uiteraard helpt het ook als je je content op een leuke/inspirerende manier brengt.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Auteur: Bram Zeldenrijk

Bram Zeldenrijk werkt als Business Development Manager bij Mediatic. Hij heeft een bedrijfskundige achtergrond, met een masteropleiding richting IT en innovatie aan de VU.

Bram Zeldenrijk

LEES OOK DEZE ARTIKELEN

Pandemie hoeft geen marketing-pandemonium te betekenen

In deze onstuimige tijden is het een uitdaging om als marketeer je boodschap aan de man te krijgen. Het coronavirus domineert alle media. En de maatregelen om de verspreiding in

Mooie ondernemersinitiatieven tijdens een lelijke pandemie

Kunnen we in deze tijd van algehele misère een klein momentje pakken om ook de lichtpuntjes in deze duistere situatie te ontwaren? Zo zijn de kanalen in Venetië in tijden

Het Rode Kruis loopt voorop bij toekomstige doelgroep

Met 20.000 vrijwilligers en 725.000 leden en donateurs is het Rode Kruis in Nederland een vereniging van behoorlijke omvang. Wereldwijd zetten ruim 13 miljoen mensen zich in voor het Rode