Een autoriteit worden op een gebied is geen eenvoudige zaak, maar het is veel waard om hier in te investeren. Wanneer andere partijen jouw organisatie als autoriteit in de markt zien, betekent het dat je gezag hebt. Andere personen of organisaties aanvaarden jouw invloed en zien je als leider in de industrie. Autoriteit is één van de principes van Cialdini rondom beïnvloeding.
Een autoriteit worden door een goede communicatiestrategie
Twee belangrijke onderdelen van een goede communicatiestratie zijn het claimen van zichtbaarheid en een autoriteitspositie.. Twee belangrijke vragen die je als organisatie aan jezelf moet stellen, zijn: wie zijn we en hoe willen wij gezien worden? Je hebt als organisatie al een ‘persoonlijkheid’, de volgende stap is dit te vertalen naar een verhaal. Daar zijn verschillende manieren voor. Het contentmarketingplatform Contentic biedt verschillende inzichten en heeft veel ervaring met het onwikkelen van communicatiestratiegiën voor bedrijven. Met verschillende tools kan jouw organisatie zichzelf zichtbaarder maken en een autoriteitspositie in de markt claimen.
Onzekerheid wegnemen
Als autoriteit in de branche is het binnenhalen van klanten een belangrijk element. Klanten overtuigen gaat makkelijker als je als leider in de markt wordt gezien. Belangrijk bij het overtuigen van klanten is het wegnemen van hun onzekerheid, over met welke partij zij in zee moeten gaan en waarom. Als leider in de branche ben jij degene die deze onzekerheden weg kan nemen. Hierdoor verhoog je het vertrouwen en maakt het makkelijker om klanten aan je te binden. Dit doe je onder meer door te delen wat je weet en wat je kan. Contentmarketing en PR zijn ideale manieren om dit te communiceren. Laat experts en klanten aan het woord en communiceer naar buiten toe wat je allemaal kan.
Hoe helpt Contentic
PR is een belangrijk onderwerp waarover Contentic veel over schrijft. Op Contentic vind je verhalen over hoe je PR het beste kan bedrijven, hoe je een perstraject opzet en aan welke randvoorwaarden je moet denken. Daarnaast delen verschillende experts hun ervaringen over projecten die bij hun organisatie zijn uitgevoerd en geven zij antwoord op de vraag: waarom is jullie PR zo succesvol? Het platform is de ideale plek om kennis te vergaren en creatieve ideeën op te doen.